I oktober tog jag några nervösa steg in på Rögle BK:s kansli. Där skulle jag få spendera tre månader på marknadsavdelningen och göra min LIA. Jag var förväntansfull och den som känner mig vet att detta var en dröm som skulle gå i uppfyllelse.
Sportintresse och kommunikation
Sedan jag var liten har jag haft ett brinnande intresse för sport, gillar att skriva och kommentera. Jag följer gärna så mycket som möjligt men får nog villigt erkänna att sedan 2006 är hockeyn absoluta favoriten. Det var då jag kom i kontakt med Rögle och började följa hockey mer än när Sverige spelade. Det blev borta matcher där vi spontant körde från Ängelholm till Gävle. Vi hamnade i världens snöstorm på vägen hem, med sommardäck på bilen! Det var derby segrar och förluster mot Malmö, nervositeten när man gick upp till Elitserien 2008 går inte att beskriva eller när vi stod på läktaren i All Star matchen där Kenny Jönsson avslutade sin karriär i Rögle. Det är många fina minnen jag har från klubben och en dröm har länge varit att få arbeta med kommunikation för en förening eller någon verksamhet kopplat till sport.
Jag satt under uppropet på skolan i september 2018 och presenterade mig med att jag hoppades att utbildningen skulle en väg i den riktningen, att jag skulle kunna arbeta eller lägga mer tid på sport och idrott. Och i oktober fick jag alltså möjligheten att testa på tre månader om det verkligen var som jag hade föreställt mig.

LIA – det roligaste jag gjort
När jag i fredags sa hejdå till arbetskollegorna på Rögle kändes det så tomt när jag satt i bilen på väg hem. Jag reflekterade under kvällen över lärdomar, skratt och allt runtomkring som jag fått vara med om dessa månader. Jag är så glad att jag fick denna möjligheten för det är faktiskt det roligaste jag har gjort. Och jag kände mig så hemma med att jag valt helt rätt utbildning!
Jag fick möjligheten att arbeta inom ett verksamhetsområde vid sidan av sporten som Rögle driver, Grönvit Hållbarhet. Där fick jag möjligheten att ta fram en kommunikationsplan vilket var otroligt lärorikt eftersom vi under tiden läste kursen Digital Marknadsstrategi. Jag fick verkligen ta teori och göra det praktiskt vilket var utbildande och intressant. Något nervös var jag sedan när jag skulle presentera det för styrgruppen, men det var en bekräftelse på att jag kunde vad vi lärt oss i skolan.
Snart examen
Samtidigt som jag sa hejdå till kollegorna på Rögle så insåg jag att om fem månader är jag färdigutbildad! Jag kan snart skriva Digital Marknadskommunikatör på mitt CV. Det börjar bli dags att leta efter ett arbete där jag får använda min kompetens. Förra veckan inledde vi sista kursen, Projektledning och Projektmetodik. Det är den sista kursen innan vi går ut på LIA period två och skriver vårt examensarbete.