Långsamma onsdagsintervaller och tankar om träning

Intervaller på morgonen kan vara ett av dem bästa sätten att starta dagen! Jag älskar morgonträningen när alla andra är på väg till jobbet.

Långsamma onsdagsintervaller

Ryggen känns betydligt bättre än efter måndagens pass, det börjar nog ordna upp sig efter lite träning och några pass till så gör det nog inte ens ont längre. Jag gillar morgonträningen och passade på att ge mig ut på en löprunda direkt när jag lämnat dottern på skolan. Hade bestämt mig för att springa intervaller idag och spara långpasset till helgen.

Upplägget för dagens intervaller var att springa 1 minut i ett lagom tempo med 30 sekunders vila mellan. Jag valde att gå väldigt långsamt under min vila eftersom jag inte ville stå stilla i den bitande kylan imorse. Sedan upprepade jag detta 10 gånger innan träningspasset var över. Detta är ett enkelt pass att köra när man vill komma igång med sin löpning och perfekt om man inte har så mycket tid. För mig tog det 18 minuter + upp och nedvarvning.

Tankar om vårens träning

Efter att ha nästan inte alls tränat under hösten sedan mormor gick bort så kör jag igång väldigt försiktigt nu under början av våren. Januari och två veckor in i februari kommer därför vara mjukstart för min del och det känns otroligt skönt. Bara att röra på sig är skönt och jag känner redan efter två pass hur mycket gladare jag är och att jag mår bättre. Den 12 februari kör jag sedan igång med min träning inför halvmaraton. Tanken är att jag ska springa Göteborgsvarvet i maj men det beror helt på om kroppen känns okej och förberedd för detta. Jag vill nämligen fortsätta hålla mig skadefri. Därför kommer jag också köra en del styrketräning samt yoga för att ge kroppen dem bästa förutsättningarna detta året. Har du kommit igång med din träning i år?

Jag hoppas ni får en fin dag och nu ska jag göra mig redo för jobb!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *